tiistai 2. marraskuuta 2010

TI 02.11.2010















Matti Orell ja Kallan kirkko

Päivän sää

Lämpötila aamulla – 2 C, päivällä + 5 C

Tapahtumat

Kävin äänestämässä seurakuntavaalien ennakkoäänestyksessä Plassin kylätalolla. Olen tänään kerännyt aineistoa valituksen tekemiseksi EIT:tä varten. Suomen viranomaisten toiminta on käsittämätöntä asioissani. Jos oikeus toteutuu EIT:ssä, niin se tulee kalliiksi Suomen valtiolle
Olen tänään hankkinut lisää tietoja muotokuvien maalaamista varten muun muassa Kalajoen kotiseutuarkistosta ja soittelemalla pitkin pitäjää eri henkilöille, jotka ovat ystävällisesti avustaneet minua tietojen keräämisessä. Olen lisäksi saanut lainaksi erinomaisen kirjan Perinnealbumi-nimeltään, josta löytyy hyvää tietoa. Olen tänään käynyt aineistoa lävitse taiteilija Markku Hakolan kanssa. Nyt on valmista aineistoa hiihtäjä Jussi Kurikkalasta ja hänen kotitalostaan, Janne Siipolasta ja Kalajoen Nuorisoseuran talosta, Leninin henkivartijasta Eino Rahjasta ja hänen vanhempiensa talosta Kalajoen Tyngältä, messinkivaluri Leonard Helanderista ja hänen kodistaan, messinkivaluri Olli Helanderista ja hänen kodistaan. Kiitän kaikkia minua avustaneita henkilöitä tietojen ja valokuva-aineiston keräämisessä.
Olen tänään järjestellyt myös rahoituskuvioita ensi kesän Kalajokinäyttelyä varten.

Uutiset

Uusimaa saa ensi eduskuntavaaleissa yhden kansanedustajapaikan lisää. Vastaavasti kansanedustajien lukumäärä vähenee yhdellä Pohjois-Savon vaalipiirissä. Hallitus vahvistaa kansanedustajapaikat marraskuussa. Laskennan perusteella Suomen suurimmassa vaalipiirissä, Uudellamaalla, valittavia kansanedustajia on seuraavissa eduskuntavaaleissa 35. Pohjois-Savon vaalipiirissä paikkamäärä putoaa yhdeksään.

Lehtileikkeet lehtileikekirjaani

Ensimmäinen lehtileike: Keskipohjanmaa 02.11.2010 Kalajoen yhteisöveroissa runsas kasvu.

Televisiosta katsottua

Ajankohtainen kakkonen – jätevesifarssi jatkuu. Nyt jaetaan uhkasakkoja.

Terveys ja liikunta

Paino 99,8 kg, verenpaine 159 / 99, lepopulssi 60

Loppukevennys

Äidinkielen tunnilla kirjoitettiin ainetta rakkaudesta. Pauliina kirjoitti: - Rakkaus on ihmeellinen asia. Onneksi se ei ole tullut minun kohdalleni.

Ala-asteella leikittiin laiva on lastattu-leikkiä. Lastiksi keksittiin kaikkea mitä ei voi syödä. Kun oli jo keksitty lähes kaikki mahdollinen, löysi Matias vielä yhden syömäkelvoton: - Nostokurjen munat.

Biologian tunnilla oli aiheena ihmisen lisääntyminen, ja opettaja pyysi oppilaita selittämään, mitä tarkoitetaan sukupuolivietillä. Birgitta sai vastata: - Luonnossa eri sukupuolet hakeutuvat toistensa luo sukupuolivetimien vaikutuksesta.

Opettaja: - Mitä on oikea rakkaus? Jaakko: - Että ei lasketella kaikkea rumaa suusta mitä osataan, vaan viedään tyttö kotiin ja tehdään kaikenlaista leikkiä.

Ruotsalaisen sairaalan ylilääkäri astui ruumishuoneeseen. – Hyviä uutisia, herra Larsson, hän huudahti iloisena. Ei se ollutkaan teidän sydämenne, joka oli pysähtynyt, vaan minun kelloni.

- Kauheaa! Joka vuosi minulla on lapsi, valitti Tatjana lääkärille. – Oletteko kokeilleet, ettette rakastelisi miehenne kanssa pariin vuoteen? – Olen. Ei se ole auttanut.

86-vuotias pappa valitti terveyskeskuksessa, ettei pissalla käynnistä tahdo tulla mitään. Lääkäri sanoi, että tässä on kaksi mahdollisuutta, joko kylmettyminen tai tippuri. Mikroskooppitutkimus osoitti, että se on tippuri. Tämän kuultuaan pappa totesi: - Johan minä ajattelin, että missä minä olisin itseni kylmettänyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti